Bowling Vereniging Goes

De Sportbowling van Zeeland

Een artikel wat staat in de laatste uitgave van Bowlen.nl

Nieuwe reglementen bowlingballen

Het United States Bowling Congres heeft de regelgeving voor wat betreft de maximale onbalans van ballen per 1 januari 2020 aangepast. Vanaf 1 augustus van dit jaar is een overgangsregeling van kracht. De USBC heeft de volgende regels uitgevaardigd:

Ballen geboord en in gebruik vanaf 01-08-2018 mogen geboord worden met een balansgat en maximaal 1 ounce sideweight positief of negatief. Dit betekent dat van deze ballen uiterlijk
01-08-2020 de balansgaten zullen moeten worden gevuld om de ballen legaal te laten zijn.

Ballen geboord en in gebruik vanaf 01-08-2018 mogen geboord worden zonder balansgat met een maximaal 3 ounce postief of negatief sideweight. Dit betekent dat deze ballen al aan het nieuwe reglement voldoen dat ingaat op 01-01-2020 en dus niet meer aangepast hoeven te worden.

Alle ballen geboord tot 31-07-2018 met een balansgat dienen uiterlijk voor 01-08-2020 gevuld te zijn, anders zij deze ballen niet meer legaal om te gebruiken en dienen deze ballen door wedstrijdleiders illegaal en dus niet speelbaar te worden verklaard.

U bevindt zich hier: Start Archief-LaatsteNieuws Nieuwe reglementen Bowlingballen