OVER BOWLINGVERENIGING GOES

Via deze website wil Bowlingvereniging Goes (BV Goes) u een indruk geven over het reilen en zeilen van onze vereniging en hoe bowlen als sport bij ons beoefend kan worden.

OPRICHTING

De BV Goes is op 12 april 1976 opgericht en is sindsdien aangesloten bij de Nederlandse Bowling Federatie (NBF), de landelijke sportorganisatie waar alle erkende bowling verenigingen zijn georganiseerd. Momenteel zijn er zo rond de 150 aangesloten verenigingen en in Zeeland is de BV Goes de op één na grootste vereniging (met ruim 110 leden) met betrekking tot het ledenaantal in Zeeland.

BV Goes speelt zijn wedstrijden vanaf de oprichting in Bowlingcentrum Goes dat eerst gelegen was op de Beestenmarkt en later aan het Geldeloozepad te Goes. Vanaf 1 juli 2010 is Bowlingcentrum Goes gefuseerd met Bowlland Goes en krijgt het pand van Bowlingcentrum Goes een andere bestemming. BV Goes speelt dan ook vanaf genoemde datum in Bowlland Goes, dat in 2013 omgedoopt is tot Bowling Goes

Onderin dit artikel kunt u de Statuten en het Algemeen Reglement van Bowling Vereniging Goes terugvinden in een pdf-bestand.

BOWLEN ALS SPORT

Iedereen heeft wel eens op een familie- en/of personeelsfeestjes of zomaar als sportieve ontspanning een balletje gegooid. We noemen dit recreatief bowlen. Een hele leuke bezigheid maar met een wedstrijdelement wordt bowlen nog veel leuker en om beter te worden moet er geoefend worden om ook de techniek en tactiek van het bowlen onder de knie te krijgen. Naast het competitieve element betekent het bowlen in verenigingsverband dat men ook op een sportieve wijze snel tot sociale contacten komt.

In Nederland zijn momenteel ongeveer 12.000 sportbowlers die het bowlen in verenigingsverband beoefenen en u hoeft geen “crack” te zijn om ook hier aan mee te doen. BV Goes heeft ruim 110 enthousiaste leden die met z'n allen een fijne en gezellige vereniging vormen. Een vereniging waar alle leden zich thuis voelen en elkaar in een plezierige sfeer ontmoeten. Wie weet mogen wij u binnenkort ook als lid van onze vereniging begroeten, want ook u bent van harte welkom!

PUBLIC RELATIONS

BV Goes informeert u over allerlei zaken en over op handen zijnde activiteiten via deze website, via een Nieuwsbrief of via het publicatiebord in het bowlingcentrum. Verder ontvangen alle NBF leden 6x per jaar van de Nederlandse Bowling Federatie het blad "Bowlen.nl".

Bowlen bij onze vereniging

Voor alle duidelijkheid Bowlingvereniging Goes en Bowling Goes staan los van elkaar. Bowling Goes is het gebouw met een horecagedeelte en bowlingbanen dat zich bevindt op het Da Vinciplein (bij de Zeelandhallen). Bowling Goes is van een particuliere eigenaar en wordt commercieel uitgebaat. U kunt als ‘privé’ persoon bij Bowling Goes een baan huren en gebruik maken van de aanwezige bowlingschoenen (dragen is verplicht) en van de bowlingballen.

Bowlingvereniging Goes is een vereniging die aangesloten is bij de Nederlandse Bowling Federatie (afgekort NBF) zeg maar de Nationale bond van de bowlingport. Bowlingvereniging Goes heeft zelf geen bowlingbanen maar ‘koopt’ het gebruik van de bowlingbanen voor leagues, competities en toernooien in bij Bowling Goes. Bowlingvereniging Goes is wel min of meer onlosmakelijk verbonden aan dit bowlinghuis (… want zonder bowlingbanen geen bowlingvereniging).

Bowlingvereniging Goes organiseert bowlingcompetities, toernooien en trainingsmogelijkheden voor leden.  De bowlingcompetities beginnen allemaal rond begin september  tot eind mei van het jaar er op..

Attachments:
Download this file (Algemeen Reglement BV Goes.pdf)Reglement[Reglement]44 kB